<b>فرش ترک ترکیه بخریم یا فرش ترک ایرانی؟</b>

1397/12/04

فرش ترک ترکیه بخریم یا فرش ترک ایرانی؟
چیزی که نقش فرش را در دکوراسیون از دیگر اجزا متمایز می‌کند، اثر زیبایی و گرمابخشی آن است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، این موضوع که فرش به عنوان یک وسیله کاربردی برای پوشش کف خانه و داشتن احساس گرمی و راحتی استفاده می‌شود، تنها یک بعد قضیه است و از نظر دیگر، فرش وسیله‌ای زینتی برای کامل کردن دکوراسیون به حساب می‌آید.

فرش ماشینی از نظر تنوع طرح و رنگ و همین‌طور تنوع ابعاد، انواع گوناگونی دارد به طوری که مناسب با هر سبک دکوراسیونی می‌توان یک فرش ماشینی زیبا انتخاب کرد. از طرفی ظهور نسل جدیدی از فرش ماشینی به نام فرش کلاریس این آزادی عمل را ایجاد کرده تا هر طرحی که بخواهید در روی فرش داشته باشید چون این فرش‌ها بر پایه چاپ جوهر افشان بافته می‌شوند.

آیا فرش ترک در دکوراسیون کلاسیک جایگاهی دارد؟

فرش ترک یکی از انواع پر طرفدار فرش ماشینی است که با توجه به تغییر سبک زندگی و سلیقه مردم، جایگاه خوبی در بازار پیدا کرده است. این فرش لوکس که با رنگ‌های روشن بافته می‌شود، به عنوان یکی از اجزای لوکس در دکوراسیون‌های مدرن و امروزی کاربرد دارد اما این به آن معنا نیست که در دکوراسیون کلاسیک نمی‌توان از آن استفاده کرد بلکه اتفاقاً این فرش قابلیت خوبی برای هماهنگ شدن با انواع دکوراسیون را دارد.

مثلاً اگر دکوراسیون کلاسیک؛ از رنگ‌های روشن مانند کرم، طوسی ملایم، صورتی ملایم، قهوه‌ای روشن، نسکافه‌ای و … تشکیل شده باشد بهترین انتخاب، همین فرش ترک است چون با طیف رنگی ملایم هماهنگی زیادی دارد.

ویژگی‌های فرش ترک

از ویژگی‌های بارز و قابل توجه این مدل از فرش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بارزترین ویژگی این فرش، رنگ‌های ملایم و روشن به کار رفته در بافت آن است. پس اگر طرفدار این رنگ‌ها هستید، می‌توانید به سراغ خرید فرش ترک بروید.

بافت فرش ترک دارای ظرافت زیادی است.

نمونه ممتاز آن به صورت گل برجسته بافته می‌شود و اصلاً همین موضوع آن را به فرشی لوکس و مجلل تبدیل کرده که برای استفاده در اتاق پذیرایی بهترین انتخاب است.

ظاهر فرش ترک؛ قوانین سنتی در بافت فرش ایرانی را شکسته و در آن خبری از لچک و ترنج نیست؛ بلکه سبک فرش با رنگ‌های ملایم و لطیف، کاملاً مدرن و اروپایی شده که بعد دیگری از زیبایی را نشان می‌دهد. پس اگر به دنبال سبک جدیدی در دکوراسیون هستید خرید فرش ترک را نادیده نگیرید، این فرش با ظاهری ساده و لطیف حس آرامش‌بخشی در فضا به همراه می‌آورد.

رقابت فرش ترک ترکیه با فرش ترک ایرانی!

شاید فکر کنید حالا که فرش ترک را انتخاب کردید پس بهتر است به سراغ فرش‌های وارداتی ترکیه بروید، اما دست نگه دارید. به جای خرید فرش ترک با بافت و تولید ترکیه؛ فرش ترک ایرانی بخرید. اما چرا؟

بعد از ویژگی‌های ظاهری هر فرش، نکته مهمی که وجود دارد کیفیت و دوام آن است. ایران علاوه بر شهرت در فرش‌های دستباف، از نظر فرش ماشینی نیز رتبه بالایی در دنیا دارد و کیفیت، بافت و تراکم این فرش‌ها از نمونه‌های عالی آن در جهان هستند.

از طرفی، نخ‌های ترک برای بافت این فرش‌ها از کشور ترکیه وارد می‌شوند و همچنین بافت فرش توسط همان دستگاه‌های پیشرفته بلژیکی که در ترکیه وجود دارند، انجام می‌گردد.

از نظر نقشه و طرح نیز، فرش ترک ایرانی تمام سلیقه‌ها را پوشش داده و تنوع زیادی دارد.

پس با این تفاسیر بهترین انتخاب برای فرش‌های ترک، نمونه‌های ایرانی آن است که توسط شرکت‌های معتبر داخلی بافته می‌شود.

بهترین و آسان‌ترین راه را برای خرید فرش انتخاب کنید

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما خرید اینترنتی فرش یکی از راه‌های آسان و به صرفه برای خرید فرش است چرا که در زمان شما صرفه‌جویی زیادی می‌شود. اما چرا به صرفه‌تر است؟ چون فروشگاه اینترنتی فرش، هزینه‌های جانبی و اضافی یک فرش فروشی فیزیکی را ندارد به همین دلیل آن‌ها می‌توانند فرش را با سود کمتری و به نرخ کارخانه به شما تحویل دهند. این موضوعی است که شاید خیلی مورد توجه باشد چون برای بسیاری از افراد، رفتن به کاشان و خرید مستقیم از کارخانه غیرممکن است.

اما این موضوع هم اهمیت زیادی دارد که به کدام فروشگاه اینترنتی فرش می‌توان اعتماد کرد؟ باید به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید، آن‌ها ویژگی‌های مشخصی از قبیل نماد اعتماد الکترونیک، شناسه ثبت، آدرس دفتر مرکزی، پشتیبانی و ضمانت کالا و … دارند که می‌تواند تضمینی برای خرید شما باشد.

ایسنا